lördag 27 februari 2010

Intervju med elever - väger luft något?

Jag var igår på fältstudieskolan och frågade några elever där om luft vägde något? Svaren som jag fick var bland annat att luft inte väger något utan det är bara luft, att luft är en ånga som stiger, luft är ingenting bara lite vind. En tjej var tveksam först och sa att luft inte vägde något, men sen börja hon hålla andan och jag frågade då igen om luft väger något? och då svara hon att ja det väger, för man andas med luften. Intressanta tankar de hade. Jag förklarade också att jag kommer tillbaka och pratar mer och ska visa ett experiment för dem för att se om luft väger. Jag sa till dem att jag heller inte vet om det väger eller inte utan att jag måste ta reda på det. Ska bli kul att utföra experimentet och se vad de då säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar